skip to Main Content
Please, Like Me! (niet Jij Mam)

Please, like me! (niet jij mam)

Twaalf likes. Zeggen en schrijven. Hoe is het mogelijk. En daar zitten dan ook nog wat ex-collega’s, je tennismaat en je moeder bij.

Maar ondertussen ben je uren zoet met die post voor je onderneming. Van de bewerkte foto tot de tekst, de timing en waar je het allemaal neerzet. Want je weet: hoe meer respons, hoe meer mensen jou in de smiezen hebben.

En dat willen we, nietwaar?

Denk even na

Gaat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van de respons?

Eerst vragen stellen, dan beginnen, adviseer ik mijn klanten altijd. Het gaat er niet meteen om hoeveel mensen je wilt bereiken, maar bedenk vooral eerst wie. Met wie wil jij in contact komen?

Doelbewust berichten posten

Zakelijke berichten op social media kunnen goud opleveren. Zeker. Maar kijk eens naar succesvolle ondernemers met legio volgers en connecties. Daar is elk bericht een doelbewuste actie. Er zit een opbouw in. Er zit een gedachte achter: een strategie. Volgers kwamen er niet van maandag op dinsdag. Daar is hard aan gewerkt. Met als resultaat veel kwalitatieve fans, die meer willen weten van een dienst of product. Of zelfs van een filosofie of een visie van een onderneming.

En dat leidt tot interessante gesprekken én tot betere en loyalere klanten. Fan word je namelijk niet zomaar.

Jij hebt alles in huis

En denk je nu: ik ben te klein voor zo’n strategie, dan heb ik goed nieuws voor je. Ook jij hebt alles in huis om een online strategie te ontwikkelen. Begin eens met de volgende vragen:

  • Wie zijn je ideale klanten?
  • Waar zitten ze op social media?
  • Waar liggen zij ’s nachts wakker van?
  • Wat los jij voor hen op?
  • Wat wordt de rode draad in je berichten?
  • Hoe breng je ze een een stap verder? Een e-book? Een webinar? Vlogs?
  • Hoe kom je met ze in contact?

Stressvrij posten

Heb je die vragen eenmaal helder, dan gaat het feest beginnen. Zonder ‘like-stress’ maak je een plan. Jouw berichten zijn niet langer lukraak wat nieuwtjes, maar gaan over je expertise. Over je specialiteit. Een zorgvuldig plan maakt mensen warm voor jouw toegevoegde waarde. Potentiële klanten gaan je herkennen als een expert. Online contacten monden uit in offline afspraken. En opdrachten.

En jij? Je hebt rust en het vertrouwen in je online profilering. De likes, de reacties, de respons. Het zijn geen toevalstreffers. Dit is pure strategie. En dat scheelt stress en onzekerheid. Omdat je doelbewust op weg bent naar succes, bouwend aan je expert-status, je unieke meerwaarde.

Ga voor groei van je bedrijf

Gooi niet in het wilde weg hier en daar iets op social media als je zakelijke erkenning zoekt. Die krijg je pas als je unieke en consistente bijdragen levert. Die leiden naar kwalitatieve reacties, respons en uiteindelijke naar groei van jouw bedrijf. En de kwantiteit volgt vanzelf.

En vooruit, staat die like van je moeder er dan nog steeds tussen? Koester die maar gewoon.

Wil jij aan de slag met je social media strategie? 

Vraag dan mijn nieuwste GRATIS e-book aan Meer Klanten en Impact dankzij Social Media

cover e-book Meer Klanten en Impact dankzij Social Media

GRATIS e-book

Je ontdekt hierin wat de 9 bouwstenen zijn om naamsbekendheid op te bouwen en klanten aan te trekken via social media.

Maar ook hoe je social media consistent inzet, hoe je je op een klantgerichte manier profileert en écht onderscheidt van andere ondernemers.

Back To Top