skip to Main Content
Foto Pauline Le Rutte, Klant Van PRminded, Bij Blog LinkedIn Slim Inzetten Vraagt Om Ene Stevige Basis En Geduld | Anneke Van Der Voort, PRminded, LinkedIn Trainer, Personal Branding, Bavel, Breda, Tilburg

[Klantverhaal] LinkedIn slim inzetten vraagt om een stevige basis

Haar bedrijf Conduite bestaat al 17 jaar. Aan opdrachtgevers geen gebrek. Toch besluit eigenaar Pauline le Rutte zich meer in LinkedIn te verdiepen, als ze de LinkedIn Profiel 5-daagse voorbij ziet komen. Ze meldt zich aan bij Anneke van der Voort van PRminded.

Nieuwe opdrachtgevers aantrekken

Pauline vertelt: “Ik deed eigenlijk maar wat op LinkedIn. De Profiel 5-daagse van Anneke leek me een goed begin om er serieus mee aan de slag te gaan, met als doel het platform in te zetten om nieuwe opdrachtgevers aan te trekken. Ik geef trainingen aan kenniswerkers die vanuit de inhoud boeiende presentaties willen geven. Hoewel mijn klantenportefeuille stabiel is, wil ik meer diversiteit aan opdrachtgevers. Juist die verscheidenheid maakt mijn vak namelijk zo leuk. Maar dan moet ik wel beter zichtbaar zijn.”

Mijn filosofie

Het blijkt een goede zet. Pauline: “We startten met de tagline in mijn profiel. Potentiële klanten moeten in een oogopslag zien wát ik nou precies doe. Bij presentatietrainingen denken veel mensen aan houding, stemgebruik et cetera. Dat is bij mij slechts een onderdeel. Ik focus me op hoe je inhoudelijk een sterke presentatie maakt. Mijn nieuwe profiel viel gelijk op! Al na een maand was er meer reuring op mijn LinkedIn.

”Na de zomer van 2020 schrijft Pauline zich in voor het 3-maanden programma van Anneke, Meer Klanten via LinkedIn: “Als ik iets doe, dan doe ik het goed. Degelijk. Je profiel neerzetten is één, maar daarna begint het pas. Daarbij bleek Anneke een uitstekende trainer, die zeer gestructureerd werkt. Daar houd ik van. Ze verdiept zich in jou en je business, dat maakt de sessies persoonlijk. No-nonsense, met humor en didactisch sterk. Anneke laat je zelf ontdekken wat bij je past, zonder haar mening op te dringen, maar kan streng zijn als het moet. Ik heb veel gehad aan de intensieve gesprekken over hoe ik mijn filosofie treffend samenvat, zodat ik de juiste klanten aantrek.”

Dat slaagt. Na een half jaar is het netwerk van Pauline behoorlijk gegroeid en ze krijgt veel likes en comments op berichten, wat eerder nauwelijks gebeurde.  En niet onbelangrijk: haar agenda raakt voller en voller, en de aanvragen blijven komen.

Doorzetten

“Daar moet je wel wat voor doen. Een programma bij Anneke is pas succesvol als je de tijd neemt om een stevige basis neer te zetten, het proces de tijd geeft en over doorzettingsvermogen beschikt. Anneke leert je hoe je de thema’s bepaalt waarmee je je zichtbaar wilt maken en hoe je je onderscheidt. In mijn geval wil ik zoveel mogelijk inhoudelijk interessante berichten of video’s posten en teken daar zelf mijn cartoons bij.

Inmiddels heeft LinkedIn een vaste plek in mijn agenda. Er zit structuur in. Dagelijks besteed ik tien minuten aan LinkedIn en post ik twee berichten per week. Die bereid ik goed voor, al mag er soms ook weleens een marketingpost in. In het begin deed ik alles precies volgens de geleerde methode, maar gaandeweg groeit het vertrouwen en neem ik steeds meer de ruimte voor eigen, spontane posts.

Investering

Terugkijkend haalde ik de investering er na een half jaar al uit met de komst van enkele nieuwe klanten. Komend kwartaal doe ik met een groepje mee aan een vervolgprogramma. Nog meer verdieping en nog meer uitleg over de functies die LinkedIn allemaal te bieden heeft. Dankzij Anneke kreeg ik de extra zet die nodig was én het lef om mijn business meer te laten zien. En met resultaat!”

Wil je ook op een gestructureerde manier met LinkedIn aan de slag? Mail me gerust voor een persoonlijke kennismaking op anneke@prminded.nl.

Ook interessant voor je:

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top