LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s: slimme keuze of onnodige uitgave?
LinkedIn heeft onlangs een nieuw abonnement geïntroduceerd: LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s. Is het een game-changer voor B2B-marketing op LinkedIn, of een upgrade met beperkt voordeel? En belangrijker nog: is het de investering waard voor jouw bedrijf? Ontdek in dit blog welke functies LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s biedt, wat de kosten zijn en voor welke bedrijven dit interessant kan zijn.
Waarom LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s?
Al lange tijd heeft LinkedIn premium abonnementen voor persoonlijke profielen. Nu wordt de optie uitgebreid naar bedrijfspagina’s. Dit nieuwe betaalde abonnement helpt bedrijven sneller te groeien en meer interacties te krijgen met potentiële klanten. In de competitieve B2B-omgeving biedt LinkedIn bedrijven hiermee extra tools om zich te onderscheiden. Het onderstreept bovendien het groeiende belang van bedrijfspagina’s op LinkedIn.
Belangrijkste functies
Ik heb de belangrijkste functies van LinkedIn premium voor bedrijfspagina’s voor je op een rijtje gezet:
1) Aangepaste CTA-knop
Met premium voeg je een aangepaste Call to Action knop toe. Deze knop is zichtbaar op je pagina, in bijdragen, en in zoekresultaten.
Je hebt zeven keuzes voor de knoptekst, zoals ‘contact opnemen’, ‘aanmelden’, en ‘website bezoeken’.
2) Inzicht in paginabezoekers
Een belangrijk voordeel van de premium functie is dat je kunt zien wie je pagina heeft bezocht, inclusief naam, foto, en kopregel. Zo kun je snel beoordelen of deze persoon interessant is om te contacteren, wat je via je persoonlijke profiel kunt doen.
Er zit helaas wel een beperking aan deze optie; LinkedIn ontgrendelt per dag de gegevens van maximaal één persoon die je pagina onlangs heeft bezocht. Dat is wel mager. Zeker als je een actieve pagina hebt met veel bezoekers. Wie weet dat LinkedIn hier nog verandering in brengt. Je kunt eerder ontgrendelde bezoekers voor maximaal 365 dagen bekijken.
3) Klanttestimonial & andere bewijzen van goed geleverd werk
Je kunt één testimonial prominent bovenaan je pagina plaatsen. Daarnaast kun je maximaal vier andere hoogtepunten vermelden. Denk aan onderscheidingen, certificeringen, rankings, nieuwsartikelen of andere hoogtepunten.
4) Automatische volg-verzoeken versturen
Mensen die een bijdrage van je bedrijfspagina liken, reposten of een comment geven, kun je automatisch uitnodigen om je pagina te volgen. Dit kan helpen bij het groeien van je volgers. Logischerwijs betekent dit dat je regelmatig moet posten (minimaal twee keer per week) om hiervan optimaal te profiteren. Het loont vooral als je regelmatig bijdragen hebt die goed scoren in termen van likes en reacties.
5) AI-aangedreven schrijfassistent
Met het premium abonnement krijg je ook toegang tot een AI schrijfassistent. Op het moment van schrijven is deze functie (bij mij) nog niet operationeel. Eerlijk gezegd is met alle AI-tools die beschikbaar zijn buiten LinkedIn, deze functie op zichzelf geen doorslaggevende reden om voor een premium-abonnement te kiezen
Tenslotte laat het gouden LinkedIn-logo in je paginaheader zien, dat je een Premium-abonnement hebt.
Kosten van LinkedIn premium voor bedrijfspagina’s
Hebben de bovenstaande voordelen je nieuwsgierig gemaakt? Probeer dan een maand gratis de premium functie uit. Daarna kun je kiezen: een maandelijks opzegbaar abonnement voor €82,64 per maand, of een jaarabonnement met 30% korting voor €694,12 per jaar (€57,84 per maand). Alle prijzen exclusief BTW.
Voor wie is LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s interessant?
Niet voor ieder bedrijf is LinkedIn premium een logische optie. Zorg dat je in ieder geval aan onderstaande criteria voldoet:
- Je wilt doelgericht met je bedrijf groeien op LinkedIn
- Je deelt al regelmatig content via de bedrijfspagina
- Je hebt (sales)mensen in huis die nu al proactief prospects benaderen via LinkedIn
Voor zzp’ers of kleine bedrijven met weinig budget vind ik dit geen relevant abonnement. Ook bedrijven die nog niet weten hoe ze LinkedIn goed kunnen inzetten, raad ik af om LinkedIn premium voor hun bedrijfspagina te nemen. Als bedrijf kun je dan beter eerst een LinkedIn training volgen zodat je begrijpt hoe je LinkedIn het beste voor je kan laten werken. En ben je zzp’er, kies dan voor een persoonlijk begeleidingsprogramma om te leren hoe je klanten aantrekt via LinkedIn.
Conclusie: LinkedIn premium voor bedrijfspagina’s doen of niet?
LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s biedt zeker extra mogelijkheden voor bedrijven die meer willen halen uit hun bedrijfspagina en sneller willen groeien op LinkedIn. Persoonlijk vind ik de kosten aan de hoge kant voor de features die aan het abonnement gekoppeld zijn. Het is vooral interessant voor bedrijven die hun LinkedIn strategie goed op orde hebben en consistent twee of meer bijdragen per week delen. Twijfel je of dit abonnement je iets gaat opleveren? Test het dan eens een maand gratis uit en kijk naar het resultaat in groei van volgers en contacten met potentiële klanten.
Ga je LinkedIn premium voor bedrijfspagina’s uitproberen? Laat het eens weten in de comments.
Dit bericht heeft 0 reacties