skip to Main Content

LinkedIn berichten maken: 3 manieren om je veel tijd te besparen

Je wilt graag zichtbaar zijn op LinkedIn, want daar zit je doelgroep. Maar regelmatig schiet het maken van LinkedIn berichten erbij in. Je hebt genoeg ideeën. En al genoeg content gemaakt. Maar door de waan van de dag lukt het je niet om consistent te zijn. Dus ben je de ene week hartstikke zichtbaar en dan weer weken niet. In dit blog 3 tips die je helpen in weinig tijd toch zichtbaar te zijn op LinkedIn.

1. Herhaal wat je eerder hebt geplaatst

Het klinkt logisch, maar veel ondernemers doen het niet. Ze hebben een blog geschreven en het een keer in een bijdrage op LinkedIn gedeeld. Vervolgens staat het op hun website te wachten op bezoekers. Deel je blogs gewoon opnieuw. En dat geldt niet alleen voor blogs van je website, maar ook voor andere LinkedIn berichten. Of het nu om een video gaat, of een artikel van een vakblad dat je hebt gedeeld.

Je ziet in onderstaand voorbeeld dat de video hetzelfde is, maar dat ik de tekst een beetje heb aangepast.

Voorbeeld van content op LinkedIn opnieuw delen in blog Tijd besparen op LinkedIn | PRminded, LinkedIn expert voor ondernemers in Bavel, Breda, Tilburg. Personal branding, LinkedIn trainer

2. Hergebruik content

Het maken van een blog of video kost je al gauw een paar uur. Daarom is het slim om ‘je productie’ naar iets anders te vertalen. Pak de ondertiteling van je video en maak daar een tekstbericht van op LinkedIn.  Haal een quote uit een blog en plaats die op een visual, zoals in onderstaand voorbeeld. Zo produceer je snel nieuwe LinkedIn berichten.

Voorbeeld van LinkedIn content hergebruiken bij blog over tijd besparen op LinkedIn | PRminded, LinkedIn trainer Bavel, Breda, Tilburg. LinkedIn expert. Personal branding

3. Publiceer artikelen van vakbladen

Je hoeft niet alles zelf te schrijven. Regelmatig publiceer ik een artikel van een vakmedium op LinkedIn. Dat scheelt veel tijd. Ik selecteer alleen artikelen die relevant zijn voor mijn doelgroep en passen binnen mijn boodschap. Ik besteed uiteraard wel aandacht aan de tekst die ik erboven schrijf. Meestal haal ik een paar punten uit het artikel en benoem die in de tekst erboven. En vervolgens voeg ik er nog een tip van mezelf aan toe. Of ik geef mijn mening en vraag hoe anderen hierover denken.

Voorbeeld van artikel delen van een vakblad op LinkedIn | PRminded, LinkedIn trainer Bavel, Breda, Tilburg. LinkedIn expert. Personal branding

Als je op deze manier met het maken van LinkedIn berichten omgaat, maak je het jezelf een stuk makkelijker. En daarmee kun je ook in drukke tijden zichtbaar zijn.

Hoe kijk jij aan tegen het hergebruiken van content aan? Publiceer jij weleens iets van een vakmedium? Leuk als je in de comments reageert.

Gratis webinar 1 november a.s.

Wil je meer tips en inzichten die jou als zzp’er helpen meer te halen uit LinkedIn? Wil je graag ontdekken hoe je de juiste klanten aantrekt via LinkedIn?

Meld je dan aan voor het webinar van 1 november a.s. ‘Zo krijg je als zzp’er meer opdrachten via LinkedIn’. Aanmelden kan via deze link. 

Ook interessant voor je:

 

 

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top