[Klantverhaal] Eindelijk een LinkedIntraining die je wél iets nieuws leert
De zussen Nora en Lisa Schultz zijn rasechte ondernemers. Samen runnen zij Sure Connection, een bureau dat professionals voorziet van de juiste uitstraling met logo-ontwerp, huisstijlen en tekstproducties. Vanzelfsprekend kennen zij LinkedIn. Maar tot voor kort deden ze er weinig mee. Nora: “Omdat we het niet doorgrondden. En wij doen iets goed, of we doen het niet.”
Investering
Nora vertelt verder: “Iets hield ons tegen. Een tekst of afbeelding posten kunnen we als de beste, maar we misten de diepere laag. Hoe werkt LinkedIn? Hoe bouwen we hier duurzame online relaties op? Hoe zit het met de algoritmes? Het is een vak op zich. Partijen staan in de rij om je te helpen. Maar vaak krijg je een onpersoonlijke, algemene training waarbij je niets nieuws hoort. Wij steken pas ergens geld in als het 100% goed is.”
Lisa: “Via onze samenwerkingspartner Buro Staal kregen we de naam van LinkedInexpert Anneke door. Vanaf het eerste moment waren we om. Wat een leuk mens, wat een kundige vakvrouw. We startten met een kort kennismakingsprogramma, maar maakten dat niet af; we schreven ons gelijk in voor het 3-maanden programma Meer Klanten met LinkedIn.”
Geen standaardriedel
“Anneke voelde aan wat wij wel en niet nodig hadden. Geen standaardriedel, maar een training gericht op óns verhaal. Betrokken. Met heldere uitleg over hoe het platform precies werkt. Maar ook praktisch. Wat zet je bijvoorbeeld in je headline, hoe noem je jezelf? Gelijk een gevoelig punt. Daar moet je volledig achter staan, wil je vrij kunnen posten. En natuurlijk ook, wat is de kern van het verhaal dat je op LinkedIn wilt overbrengen?”
Waar voor Lisa haar perfectionisme soms nog wat in de weg zit, heeft Nora daar geen last van: “Mede dankzij Anneke. Het hoeft niet perfect. Sterker nog, de meest spontane posts scoren het hoogst. Ideeën hebben wij genoeg, maar voor de structuur grijpen we terug op wat we leerden. Via de SSI (Social Selling Index) en de invulsheet van Anneke volg ik wat berichten doen. Het kost me nog geen vijf minuten per week. Zo heb ik inzicht in waar we ons het beste op kunnen richten.”
LinkedIn nieuwsbrief
Nora en Lisa halen dankzij de nieuwe strategie vooral waarde uit het leggen van zinvolle contacten via LinkedIn. Nora: “Een ander inzicht: onze nieuwsbrief scoort via LinkedIn vele malen beter. Reden om gelijk afscheid te nemen van de oude versie.”
De kritische ondernemers zijn het erover eens: “Het 3-maanden programma van PRminded is de beste training ooit, dankzij Anneke. Ook na afloop blijft ze ons volgen en in contact, dat past bij ons. Ook wij zijn van de langetermijnrelaties, zo verraadt onze naam al.
Wij begrijpen nu wat we aan het doen zijn en we halen nieuwe opdrachten binnen. En, misschien wel het allergrootste resultaat, we hebben er plezier in.”
👉 Wil jij net als Nora en Lisa meer halen uit LinkedIn? Klanten aantrekken die bij je passen? Boek dan hier een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Tekst: Wilma van Rooijen
Ook interessant voor je:
Dit bericht heeft 0 reacties