skip to Main Content
Hoe Zelfs Het Mooiste Meisje Van De Klas Iets In Jou Ziet

Hoe zelfs het mooiste meisje van de klas iets in jou ziet

Tinder zeg je? Daar ben ik veel te classy voor.

-Lieverd, zelfs dat stuk van hiernaast zit erop.

Dat bedoel ik. Ik wil juist exclusiviteit uitstralen.

 -Dus zit je hier thuis een beetje exclusief te zijn? In je eentje.

Ja, je weet het. Als jij niet in actie komt, gebeurt er niets. Het leven en de slingers. Maar Tinder? Dáár heb je gemengde gevoelens over.

Ondernemers vragen het zich ook weleens af. Nee, niet op Tinder. Maar wel wat ze met die sociale media aan moeten.

Zichtbaar zijn. Laten weten dat je er bent. Je ziet je concurrenten weleens voorbijkomen. Al vind je hun posts maar matig. Sterker nog, je zou dat zelf veel beter aanpakken.

Áls je het zou doen. 

Maar waarom zou je?

Een hoop gedoe. Het kost tijd. Bovendien wil je een goed plan hebben en niet lukraak opduiken op allerlei platforms. Maar heb je weleens rondgekeken hoe anderen dat doen? En dan bedoel ik de ‘classy’ ondernemers uit jouw vakgebied, of andere professionals die je voorbij ziet komen met goede content? Die maken eerst een strategie en een planning. Zodat ze precies weten wat ze moeten doen om zichtbaar te worden. Ze zorgen voor een rode draad in hun berichten op social media. Niet om snel nieuwe klanten te scoren, maar om op de lange termijn naam en faam op te bouwen. Want op een dag borrelt hun naam naar boven bij een serieuze klantvraag. Ze volgen hen. Ze zijn al langer fan.

En wat levert die zichtbaarheid mij nog meer op?

Een bepaalde status. Jij kunt laten zien wie je bent. Waar je voor staat. Je bouwt aan vertrouwen en mensen gaan jouw specifieke expertise herkennen. Je niche, opmerkelijke standpunt of die typische visie die jij hebt binnen jouw vakgebied. Een uniek verhaal dat de juiste potentiële klanten aantrekt. Zie het als een vorm van lange termijn marketing. Op social media raak je bovendien in interessante gesprekken verwikkeld. Door de reacties die je krijgt. Geen duidelijkere manier om erachter te komen wat mensen bezighoudt. En daar doe jij je voordeel weer mee.

O ja, en wat ook kan: mogelijke klanten bellen je spontaan op. Hou er vast rekening mee.

Zichtbaarheid, je kunt eigenlijk niet meer zonder. Want voor je het weet, gaat de concurrent ervandoor met het mooiste meisje van de klas. Niet omdat deze zoveel interessanter of beter is dan jij, maar omdat jij domweg nergens te bekennen bent.

Waar wacht jij nog op?

Back To Top