skip to Main Content
Welke Vragen Stel Jij Jezelf Als Ondernemer?

Welke vragen stel jij jezelf als ondernemer?

Op welke klanten richt jij je met je bedrijf? Hoe kom je op social media met ze in contact? Met welke boodschap trek je hun aandacht? Wat heb je het afgelopen jaar gedaan om zichtbaar te zijn online?

Een paar belangrijke vragen die je helpen om de juiste richting te bepalen.

Als je deze vragen gaat beantwoorden voor jouw bedrijf, ben je al aardig op weg met het ontwikkelen van een social media strategie.

Is zo’n social media strategie nu echt zo belangrijk?

Kun je niet gewoon een paar keer per week op LinkedIn kijken? Af en toe een berichtje plaatsen op Twitter? En een blog schrijven als je tijd hebt?

Ja dat kan.

De kans is alleen groot dat je na een tijdje het nut van deze activiteiten niet meer inziet. Dat het een beetje losjes aanvoelt allemaal. Dat je afhaakt en concludeert dat social media niets voor jou is omdat het toch niet werkt.

Is dat bij jou het geval? Dan is het tijd voor een social media strategie.

4 redenen voor het ontwikkelen van een social media strategie

1. Een social media strategie zorgt voor focus

Een strategie ontwikkelen zorgt dat je keuzes gaat maken:

  • Op welke social media platformen word ik actief?
  • Ga ik bloggen en welke frequentie is haalbaar?
  • Over welke thema’s wil ik het de komende 6 maanden hebben op social media?
  • Welke onderwerpen vinden mijn klanten interessant (en welke niet)?
  • Met welke onderwerpen kan ik mezelf op een authentieke manier profileren?
  • Hoe stem ik al deze activiteiten op elkaar af zodat ik makkelijker meer klanten aantrek?

Door jezelf vragen te stellen, ga je keuzes maken. Het zorgt ervoor dat je focus aanbrengt in je activiteiten. Dat bespaart je uiteindelijk veel tijd en dus ook geld.

2. Een social media strategie geeft structuur

Voor mij is een strategie onlosmakelijk verbonden met het maken van een planning. Simpelweg een overzicht van acties met een datum waarop je die gaat uitvoeren. Ook voor je social media activiteiten is een planning essentieel. Een planning geeft structuur aan je dagelijkse werkzaamheden. Plannen geeft rust (tenminste bij mij werkt dat zo). Zeker in drukke periodes. Dan blijkt dat die berg werk die je moet verzetten best te doen is. Of dat je dingen moet gaan schrappen.

3. Met een social media strategie ben je consistent zichtbaar

Een strategie zorgt ervoor dat je activiteiten op social media bewuster en meer doelgericht gaat uitvoeren. Een blog is dan ineens niet meer een leuk verhaaltje, maar een inspirerende tekst met een duidelijk doel. Gericht op mensen die jij wilt bereiken. En de frequentie van je berichten hangt dan niet langer meer samen met de drukte in je bedrijf.

Door bewuster met je marketing bezig te zijn en je activiteiten beter te plannen, word je consistenter zichtbaar. En het zorgt er ook nog eens voor dat de mensen op wie je je richt, zich ook echt aangesproken voelen door wat jij zegt.

4. Een social media strategie resulteert in meer klanten

Een goede social media strategie is afgestemd op je overige marketingactiviteiten. Alles wat je doet moet elkaar versterken. Eigenlijk zorgen je online activiteiten ervoor dat alle contacten die je offline maakt (via netwerkbijeenkomsten, events, beurzen) warm gehouden worden.

Online kun je ervoor zorgen dat je zichtbaar wordt, dat mensen aan je blijven denken en dat ze je als expert gaan zien. En dat zorgt uiteindelijk voor meer klanten.

Kortom: het ontwikkelen van een social media strategie levert je heel veel op. Naast  focus, rust en structuur ook zichtbaarheid en meer klanten.

Wil jij dat ook?

Download dan mijn gratis e-book Meer Klanten en Impact dankzij Social Media – 9 bouwstenen voor jouw online succes.

e-book Meer Klanten en Impact dankzij Social Media | Anneke van der Voort-Kruk, PRminded | Adviseur Social Media Plan en Strategie | LinkedIn trainer | voor ZZP en MKB | Bavel, Breda, Tilburg

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top
Open chat
1
Welkom!
Kan ik je ergens mee helpen?
Stuur mij hier dan een berichtje.

Ik help je snel verder!