Vind je het lastig om jezelf te laten zien op LinkedIn? Om echt zichtbaar te zijn; je kennis te delen of je visie naar voren te brengen? Het heeft simpelweg te maken met je ‘innerlijke criticus’ 😳. Die gaat ongeveer…
Je hebt het misschien weleens overwogen, een premium account voor LinkedIn. Maar ja, levert een betaald LinkedIn account voldoende op? En wat kun je er eigenlijk mee? In dit blog leg ik de verschillen uit tussen drie premium accounts die…
“Eigenlijk is het een betaalde schop onder je kont. Maar wel een die je dubbel en dwars terugverdient in een paar maanden tijd.” Ferme woorden van Jessie Hagenaars van Events Etc. In september 2020 startte zij met het 3-maanden traject…
Je wilt meer klanten en beter zichtbaar zijn. Tenminste dat willen de meeste ondernemers. Is het dan echt belangrijk om dat op een authentieke manier te doen? Zeker weten. Door authentiek te zijn trek je op een makkelijkere manier klanten…
Personal branding – jezelf als merk neerzetten – hoe doe je dat op LinkedIn anno 2021? Eén ding is zeker, met af en toe iets liken of delen kom je er niet. Daarom 21 LinkedIn personal branding tips die jou…
Ken je het Tv-programma Memories? Oude liefdes zien elkaar na eeuwen terug. De krullen van hem zijn slechts nog wat dunne haarplukken. Haar hoge pumps vervangen door instappers. Maar bij het weerzien roepen ze verrast: ‘Tinus! Marie! Jij bent echt…
Afgelopen weekend was ik 14 jaar lid van LinkedIn. 29 augustus 2006 was de dag dat ik een account maakte. Ik ging net het tweede jaar in als docent marketing communicatie. En in die rol vond ik het leuk om…
Wil je je profiel wat opfrissen of een bericht op LinkedIn er aantrekkelijker uit laten zien? Dat kan heel makkelijk met emoji’s en speciale tekens. Heb je je altijd al afgevraagd waar je die vandaan haalt? Hieronder vind je ze.…
“Iedereen kan meekijken op LinkedIn”. “Er zijn zoveel mensen die meer weten dan ik.” “Wie ben ik om mijn kennis te delen”. Het zijn zomaar wat reacties die ik regelmatig krijg van mensen om me heen. Voor sommige mensen is…
[Laatste update 23 juni 2020] LinkedIn stories zijn een feit! Er gingen al een tijdje geruchten over de lancering. En ineens is het LinkedIn story geweld losgebarsten. Als je denkt waar gaat dit allemaal over, dan is dit blog voor…
Denk eens terug aan het moment dat jij je onderneming begon. Ik weet zeker dat je inmiddels flinke stappen hebt gezet. In ontwikkeling, in inzichten, in aanpak. Je hebt alles in huis om nieuwe opdrachtgevers aan te trekken. Maar hoe…
Je profielfoto, het is een van de eerste dingen die mensen zien als ze op je LinkedIn profiel komen. Ook bij een zoekopdracht op LinkedIn, is het je foto die de aandacht trekt. Het eerste contact, de eerste indruk waar…
Het dagelijkse LinkedIn gebruik is het afgelopen jaar met 26% gestegen. Dat blijkt uit het net verschenen Social Media Onderzoek 2020 van Newcom Research. Het dagelijks LinkedIn gebruik steeg van 661.000 naar 771.000. De algemene conclusie die de onderzoekers trekken…
“Ik wil meer opdrachten en projecten aantrekken waar ik blij van word”. Ik krijg het regelmatig te horen. Logisch ook. Want als je werkt aan zaken waar je skills en ervaring maximaal worden benut, dan werk je veel meer in…
Een nieuw jaar. Nieuwe energie. Nieuwe ambities. LinkedIn biedt jou als ondernemer enorm veel kansen. Maar hoe zorg je ervoor dat je verder komt dan wat scrollen door je tijdslijn en hier en daar een reactie geven? Hoe ga je…
Personal branding is hot: jezelf als merk profileren. Het lijkt zelfs of je niet meer zonder kan. Met bekende voorbeelden als Steve Jobs, Oprah Winfrey en Richard Branson. Ja, zeg! Kan de lat nog hoger? Ja hoor. Ook Einstein en…
Koeien vangen hazen. Echt waar. Ik heb het zelf ervaren. Met als schepnet LinkedIn. Of lasso, net hoe je het voor je ziet. En soms word je zelf gevangen. Ook dat biedt kansen. Maar er is wel een voorwaarde. Als…
Heb jij een social media plan? Veel ondernemers weten niet waar ze moeten beginnen met social media. Of ze zijn actief op social media, maar wat ze doen voelt als los zand. Ze hebben nog weinig focus en structuur. Misschien…
Je hebt een profiel op LinkedIn. Top! Maar met alleen een profiel ben je nog niet zichtbaar. Ben je b2b ondernemer, dan is zichtbaar zijn op LinkedIn van essentieel belang. Dat is de basis voor het leggen van nieuwe contacten.…
Even een kritische vraag aan jou over je LinkedIn-profiel. Als ik op LinkedIn iemand zoek met jouw expertise en ik kom op jouw LinkedIn-profiel terecht. Is dan meteen duidelijk waarom ik bij jou moet zijn en niet bij een van…
Werk je als ZZP’er of interim professional? Dan vraag je je misschien af of je een LinkedIn bedrijfspagina nodig hebt. Je klanten doen zaken met jou. Jij bent je bedrijf. Zonder jou bestaat je bedrijf in feite niet. En wat…
Hoe zorg je dat mensen uit je netwerk aan JOU denken als ze iemand zoeken met jouw expertise? Gaat dat vanzelf? Nee zeker niet. De vraag is ‘ben je top of mind’? Hoe werkt dat dan? Je zult moeten werken…
Dat je regelmatig moet bewegen om je fit te voelen, snapt iedereen. En dat een sportroutine je hierbij helpt, hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen. Voor je marketing op LinkedIn is dat niet anders. In dit blog vertel ik…
Heb je moeite om meer klanten aan te trekken via social media? Dan is de kans groot dat je je doelgroep te breed hebt geformuleerd. Je doelgroep afbakenen is een hele belangrijke stap in het effectiever aantrekken van nieuwe klanten.…
Als je elkaar al 3 jaar kent via LinkedIn, maar elkaar nog nooit persoonlijk hebt ontmoet, dan is het ontzettend leuk eindelijk eens live af te spreken. Het was dan ook een bijzondere social media date, vorige week met Jessie…
Wat onderscheidt jou van ondernemers die hetzelfde doen als jij? Best een lastige vraag, toch? Laat me een geheim met je delen. Het is nooit 1 ding wat jou uniek maakt. Je bent namelijk niet zomaar een organisatie-adviseur, advocaat of…
Hoe zou jij het vinden? Een live video uitzending verzorgen via je persoonlijke profiel op LinkedIn? Je connecties live op de hoogte houden tijdens een event. Of een wekelijkse Q&A vanaf je eigen kantoor. Grote kans dat dat binnen afzienbare tijd…
Heb jij dat weleens? Dat je je afvraagt waar je het nu weer over kunt hebben in je berichten op social media? Ik wel hoor. Maar het is een grote vergissing om te denken dat je creatief moet zijn om…
Facebook kwam als grote verliezer uit de bus in het Nationaal Social Media Onderzoek 2019 van Newcom Research. In 2019 had het platform 640.000 minder gebruikers dan in 2018. Niet verrassend na alle issues met privacy het afgelopen jaar. Instagram…
Spannend. De tekenaar is bijna uit geschetst. Ja, je koos voor een karikatuur. Dus je weet dat je kleine ogen Chinese streepjes zullen zijn en je voortanden de hoofdrol krijgen. Net als wanneer die handige knippers jouw profiel uitknippen, uit…
Als je naar alle online ontwikkelingen kijkt, wat is er dan echt van invloed op jou als ondernemer? Als je dus geen KPN of Coca Cola bent, maar zelf aan zet bent om opdrachten en klanten binnen te halen? In…
Iemand die koffie of WC-papier verkoopt heeft het eigenlijk best makkelijk. Want een dag zonder Popla of Nespresso kan niemand. Toch? Lever je dan ook nog service voor een reële prijs, dan kun je denk ik rekenen op een trouw…
Heb jij je social media plan 2019 al klaar? Vorige week ging ik hier met een aantal klanten mee aan de slag. In deze video geef ik een paar praktische tips voor JOUW social media plan voor 2019. Focus. Maak…
LinkedIn is enorm in beweging. Er worden voortdurend nieuwe features toegevoegd. Graag deel ik er 3 met je die ook voor jouw bedrijf interessant kunnen zijn: 1. Documenten toevoegen aan een bericht Naast foto’s en video’s kun je nu ook…
Ik zie me nog zitten, zo’n vijf jaar geleden. Daar, op dat bankje in de hal van Buckinghamshire New University. Tussen twee lesuren door. Druk in gesprek met ondernemerscoach Stan Lenssen. Hij ging een ondernemersevent in Nederland organiseren. En ineens…
Weet je wat de meest gemaakte fout is op social media? Denken dat een goed (LinkedIn) profiel voldoende is. Maar daarmee red je het niet. Ook met af en toe een berichtje liken, kom je niet aan nieuwe opdrachten en…
Een salesfunnel? Onderneemster Hedwig van Lier van Artemis had er nog nooit van gehoord. Tot ze zich meer ging verdiepen in haar eigen pr en verkoop. Samen met PRminded zette ze een complete social media strategie op. En die werpt…
Is zichtbaar worden op social media best wel een ding voor je? Vind je het spannend om je kennis en expertise te delen online? Hoe je deze belemmeringen over boord gooit, leg ik uit in deze video. Herken je die…
Social media kost je best veel tijd. Je bent druk met vlogs, blogs, artikelen en andere bijdragen. Dat is niet erg, maar je wilt wel rendement zien. Hoe weet je nou zeker of je goed bezig bent? Of je inderdaad…
Hoe zorg je dat ik JOUW BEDRIJF kan vinden als ik een professional zoek zoals jij? Er zijn tientallen mensen op zoek naar mensen met jouw expertise. Maar hoe zorg je dat die mensen ook echt bij jouw bedrijf terecht…
Daar ben je weer. Met een foto, een video of een blog. Je moet werken aan je zichtbaarheid, toch? Maar worden mensen niet moe van je? Hoe blijf je nu boeien? 1 Laat verkooppraatjes varen Mijn eerste advies: laat je…
Je hebt ze erbij. Ondernemers die angstvallig hun exclusieve kennis voor zichzelf houden. Bang dat anderen ermee weglopen. Het trucje afkijken. Straks gaan ze ervandoor met mijn exclusieve weetjes. Maar, je bent Hans Klok toch niet? Klopt. Maar hoe zit…
Online gaan we eigenlijk best makkelijk relaties aan. Hup, een LinkedIn uitnodiging hier, een reactie op een berichtje daar. Maar waar je privé waarschijnlijk wel weet wat je aan een connectie hebt, is dat zakelijk niet altijd klip en klaar.…
Twaalf likes. Zeggen en schrijven. Hoe is het mogelijk. En daar zitten dan ook nog wat ex-collega’s, je tennismaat en je moeder bij. Maar ondertussen ben je uren zoet met die post voor je onderneming. Van de bewerkte foto tot…
Zo’n modewoord. DNA. Het DNA van ons bedrijf stroomt door onze aderen. Ga toch gauw. DNA zit in dieren, planten en schimmels. En in ons. Maar niet in een bedrijf. Biologisch gezien helemaal waar. Maar de vergelijking zegt veel. Een biologisch DNA-profiel…
Tinder zeg je? Daar ben ik veel te classy voor. -Lieverd, zelfs dat stuk van hiernaast zit erop. Dat bedoel ik. Ik wil juist exclusiviteit uitstralen. -Dus zit je hier thuis een beetje exclusief te zijn? In je eentje. Ja,…
Als je met je bedrijf actief bent op social media, dan wil je ook dat het wat oplevert, toch? Maar hoe zorg je nu voor social media succes? Hoe zorg je dat social media marketing voor jouw bedrijf gaat werken?…
Zichtbaar zijn. Jezelf laten zien als ondernemer. Iedereen heeft het erover. Gek word je ervan. Waar moet je beginnen? Elke week bloggen? Waarover moet je dan schrijven? Een paar onderwerpen bedenken gaat nog wel, maar elke week, het hele jaar…
Om succesvol te zijn met je bedrijf, moet je je doelgroep bepalen. Je moet helder krijgen WIE je ideale klant is, WAAR je ze kunt vinden, en WAT hun problemen zijn. Klinkt logisch toch? En toch, zoveel ondernemers met wie…
Het einde van het jaar nodigt natuurlijk uit om terug te kijken en vooruit te blikken. Zeker als ondernemer. Even stilstaan bij alles wat je hebt bereikt met je bedrijf, om vervolgens weer vol energie nieuwe plannen te maken. Om te…
Of je nu veel of weinig LinkedIn connecties hebt, de vraag is natuurlijk wat kun je ermee? Hoe ga je je LinkedIn netwerk benutten om nieuwe klanten en opdrachten aan te trekken? Hoe zorg je ervoor dat LinkedIn niet alleen…
De nieuwe LinkedIn lay-out is bij iedereen inmiddels uitgerold. Het goeie nieuws is dat LinkedIn in ontwikkeling blijft en al diverse nieuwe features heeft toegevoegd. LinkedIn video is er daar een van. Ik ben er sinds drie weken volop mee aan…
Hoeveel ‘eyeballs’ zijn er op jouw bedrijf gericht? Deze vraag werd me onlangs gesteld in een webinar van een Amerikaanse social media guru. Ik kreeg meteen het beeld van starende ogen. Uiteindelijk is dit wel waar het om gaat bij zichtbaar…
16.30 uur. Snel nog een bericht verzinnen voor LinkedIn. Pff..De vorige keer kostte het ook al zoveel tijd om iets te bedenken. Wat zal ik nu weer eens doen? Een blog schrijven dan maar? Daar heb ik nu even geen tijd…
In 2015 startte Thalia Heijdenrijk haar eigen bedrijf: Thalia Business Management. In dit interview vertelt ze welke keuzes ze heeft gemaakt en waarom ze nu veel makkelijker klanten aantrekt. “Als Personal Assistant (PA) had ik al snel een aantal klanten,…
Het kan behoorlijk lastig zijn als je wel zichtbaar wilt zijn online, maar te veel barrières ervaart waardoor je niet in actie komt. Je bent niet de enige. Dit onderwerp komt heel vaak terug in gesprekken met ondernemers. En eerlijk gezegd…
Je hebt een profiel op LinkedIn. Top! Maar met alleen een profiel ben je nog niet zichtbaar. Ben je b2b ondernemer, dan is zichtbaar zijn op LinkedIn van essentieel belang. Dat is de basis voor het leggen van nieuwe contacten.…
Wat doe jij om zichtbaar te worden? Nieuwe klanten aan te trekken? Of om bestaande klanten bij je terug te laten komen? Bij marketing draait het om het opbouwen van relaties; met nieuwe mensen, maar ook met je bestaande netwerk.…
Wie een boek publiceert wordt al snel als autoriteit in zijn vakgebied gezien. Bovendien kan het de zichtbaarheid van je bedrijf een enorme boost geven. Maar waar begin je en hoe zorg je dat je boek ook daadwerkelijk onder de…
Zichtbaar zijn, gezien en opgemerkt worden is essentieel voor de groei van je bedrijf. Voor startende ondernemers, maar ook voor bedrijven die al langer bestaan. Hiermee zorg je dat je onder de aandacht komt van een nieuwe publiek. Of het…
Je netwerk is van groot belang als het gaat om nieuwe opdrachten en nieuwe klanten. Dus is het belangrijk om warme relaties op te bouwen en je netwerk te blijven uitbreiden. Hoe doe je dat nu op een effectieve manier…
Op welke klanten richt jij je met je bedrijf? Hoe kom je op social media met ze in contact? Met welke boodschap trek je hun aandacht? Wat heb je het afgelopen jaar gedaan om zichtbaar te zijn online? Een paar belangrijke vragen…
E-mail is één van de meest directe en persoonlijke manieren (naast ‘live’ ontmoetingen) om met iemand in contact te treden en een relatie op te bouwen. Het opbouwen van een e-mail adressenbestand kan ik daarom ook iedere ondernemer aanraden. Naast…
Er wordt veel aandacht besteed aan het hebben van een WHY. Als ondernemer moet je weten waarom je doet wat je doet. Maar waarom is dat nu zo belangrijk? 5 dingen die je moet weten over het WAAROM van je…
Blog jij al? Misschien denk je erover om te beginnen maar heb je enorm veel twijfels. Wat een gedoe, denk je misschien. Iedere keer zo’n blog schrijven. Of je weet niet of je genoeg onderwerpen hebt om over te bloggen.…