Authentiek zijn op LinkedIn. 4 inspirerende voorbeelden
Je wilt beter zichtbaar zijn, meer klanten aantrekken. Is het dan echt belangrijk om dat op een authentieke manier te doen? Zeker weten. Door authentiek te zijn trek je klanten aan die passen bij jou. Maar hoe doe je dat dan op LinkedIn? In dit blog deel ik 4 voorbeelden van inspirerende ondernemers.
1. Spreek je uit
Laat zien waar je voor gaat en waar je voor staat. Tibor Olgers steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. Onder het motto ‘Alles heeft een prijs‘ blogt en vlogt hij over ondernemerschap, succes en geluk. En vooral over de manier waarop deze met elkaar verbonden zijn.
Check zijn berichten en je weet waarvoor je bij hem kunt aankloppen. Wil je geen schop onder je kont of ben je niet bereid jezelf eens kritisch in de spiegel aan te kijken? Dan moet je niet bij Tibor zijn. Tibor spreekt zich uit. En dat maakt hem authentiek.
Waarover zou jij je meer willen uitspreken?
2. Laat zien hoe je kijkt
Saakje Bakker stelt zich in haar kopregel voor als Bedrijfskundig Verwonderaar. Op LinkedIn doet ze precies wat ze zegt te zijn; zich verwonderen over de dingen die ze dagelijks meemaakt. En dat lees je terug in de posts die ze deelt op LinkedIn. Als Faalkundig trainer deelt ze ook zonder probleem haar worstelingen en faalmomenten. Daardoor is alles wat ze zegt en doet heel menselijk.
Ook jij kijkt op jouw manier. De weg die jij hebt afgelegd zakelijk en persoonlijk, hebben jouw blik op de wereld beïnvloed.
Deel je manier van kijken in je blogs, op video en in andere berichten. Zo ga je een schare fans creëren die meer van je willen horen.
3. Maak je waarden zichtbaar
Wat doet er toe bij jou, in je werk en persoonlijk leven? Jakob van Wielink is oprichter van de School voor Transitie. Als ondernemer laat hij heel duidelijk in zijn LinkedIn berichten zien wat hij belangrijk vindt.
Zijn posts gaan over leiderschap. Waarden als liefde, dialoog en veerkracht zijn daarin een rode draad.
Maak eens een top 5 van waarden die voor jou belangrijk zijn. Deze lijst met waarden gaat je hier zeker bij helpen. De top 5 zal bij iedereen anders zijn. Dat maakt je dan weer authentiek. Het wordt pas echt interessant als je die waarden ook vertaald naar de manier waarop je werkt en waarover je communiceert. Je zult merken dat jouw top 5 veel overeenkomsten vertoont van die van je klanten.
4. Interview iemand die je bewondert
Brigitte Ars, oprichtster van het platform Alice Goes Wild, deelt alles wat te maken heeft met avontuurlijk leven. In haar podcasts, die ze deelt op LinkedIn, interviewt ze andere avonturiers. Hierdoor krijg je als luisteraar, kijker en lezer, een breed perspectief op avontuur en leer je meteen Brigitte beter kennen.
Je hebt allemaal wel mensen die je bewondert. Misschien hebben ze een bijzondere eigenschap, werken ze toe naar een bijzonder doel of doen ze iets waarmee je zelf nog worstelt. Door anderen te interviewen, geef je je volgers op een leuke manier nieuwe inzichten. En indirect geef je hiermee ook aan wat jij belangrijk vindt.
Hoe belangrijk is authenticiteit voor jou op LinkedIn?
Dit bericht heeft 0 reacties