skip to Main Content
Authentiek Op LinkedIn. Authentieke Marketing. PRminded | LinkedIn Trainer, LinkedIn Expert, Bavel, Breda, Tilburg

Authentiek zijn online. Zo doe je dat.

Je wilt meer klanten en beter zichtbaar zijn. Tenminste dat willen de meeste ondernemers. Is het dan echt belangrijk om dat op een authentieke manier te doen? Zeker weten.  Door authentiek te zijn trek je op een makkelijkere manier klanten aan die passen bij jou.

Maar hoe doe je dat dan online? 4 concrete voorbeelden van authenticiteit online.

1. Deel je passie

Ik ben al een hele tijd gelinkt met Daan Dohmen, de CEO van Luscii en oprichter van Focuscura. Ik heb hem nog nooit persoonlijk ontmoet. Toch verwijs ik vaak naar hem omdat hij voor mij hét voorbeeld is van iemand die online zijn passie voor de zorg voor ouderen en chronisch zieke patiënten deelt. Door zijn berichten op LinkedIn weet ik waar hij mee bezig is en wat hem drijft.

Het gevolg is dat ik mensen die maar enigszins met gezondheidszorg en technologie bezig zijn, doorverwijs naar hem. Bijzonder toch dat het zo werkt? Zonder dat Daan het weet, ben ik zijn ambassadeur.

2. Laat zien hoe je kijkt

Je kennis en expertise is onderdeel van wie je bent. Niemand heeft dezelfde combinatie van activiteiten ondernomen als jij. Omdat jij je eigen weg hebt afgelegd in je carrière, heb je ook een eigen visie op jouw vakgebied ontwikkeld. Soms bewust. Soms onbewust. Deel die visie in je blogs, op video, in berichten, enz.

Coach en psycholoog Inge Mink deelt op een fantastische manier haar visie op leiderschap. Zonder haar persoonlijk te kennen, weet je door haar blogs en andere LinkedIn content precies waar ze voor staat.

3. Maak je waarden zichtbaar

Waar sta je voor? Wat vind je belangrijk? Authenticiteit is onlosmakelijk verbonden met betekenis. Dus als je authentiek wilt zijn als professional of ondernemer, dan helpt het als je je bewust bent van wat je drijft en welke waarden belangrijk zijn voor jou.

Vind je duurzaamheid, servicegerichtheid, menselijkheid of humor belangrijk? Maak eens een top 5 uit deze lijst met waarden. De top 5 zal bij iedereen anders zijn. Het wordt pas echt interessant als je die waarden ook vertaald naar de manier waarop je werkt en communiceert.

Jitske Kramer, oprichter van Human Dimensions,  is een mooi voorbeeld van een ondernemer die zich bewust is van haar waarden en dit heel expliciet op haar website en berichten op LinkedIn tot uiting brengt.

4. Interview iemand die je bewondert

Je hebt allemaal wel mensen die je bewondert om de manier waarop ze hun bedrijf runnen of naar een persoonlijk doel toewerken. Het zijn misschien mensen die een bijzondere eigenschap hebben of die iets doen waarmee je zelf nog worstelt.

Door iemand die jij waardeert of bewondert te interviewen en dit interview vervolgens online te publiceren (op je website en LinkedIn), geef je je lezers op een leuke manier nieuwe inzichten. En indirect geef je hiermee ook aan wat jij belangrijk vindt. Luister eens naar de podcasts van Thijs Lindhout, die hij uiteraard ook weer deelt via LinkedIn.

Met LinkedIn aan de slag? Meld je aan voor het GRATIS webinar

Op 10 maart a.s. organiseer ik het gratis webinar ‘Meer klanten met authentieke marketing op LinkedIn’. Aanmelden kan via deze link. 

Dit bericht heeft 1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top