skip to Main Content
7 Redenen Om Vandaag Te Beginnen Met Bloggen

7 redenen om vandaag te beginnen met bloggen

Blog jij al? Misschien denk je erover om te beginnen maar heb je enorm veel twijfels. Wat een gedoe, denk je misschien. Iedere keer zo’n blog schrijven. Of je weet niet of je genoeg onderwerpen hebt om over te bloggen. En vooral: levert het nu echt wat op? Over dat laatste wil ik het vooral hebben in dit blog. Want als je iets nieuws gaat ondernemen, dan wil je toch zeker dat je resultaat ziet.

Ik blog nu bijna twee jaar voor mijn bedrijf PRminded. Behalve dat ik het heel leuk vind om mijn kennis te delen, heeft het me echt al heel veel opgeleverd. Daarom deel ik graag wat het voor jou kan betekenen als je voor je bedrijf gaat bloggen. Of je nu ondernemer bent of voor een bedrijf werkt.

7 redenen om vandaag te beginnen met bloggen.

1 – Bloggen geeft je expert status

Zodra je je eerste blog hebt gepost, gaan mensen je nog meer zien als expert. Door je kennis en ervaring te delen, expliciet te maken dus, laat je zien dat je veel weet van je vakgebied. Alle ondernemers en professionals waarmee ik met mijn bedrijf werk, hebben heel veel kennis. Het is alleen zo jammer dat sommigen die kennis niet delen. Dus wil je meer als expert worden gezien, start dan vandaag nog met een blog.

2 – Bloggen wekt vertrouwen

Dit hangt natuurlijk samen met het eerste punt. Experts wekken vertrouwen, dus bloggen draagt hier zeker aan bij. Niet dat het een trucje is. ‘Ik ga wat bloggen en ineens word ik als betrouwbaar gezien.’ Uiteindelijk moet je ook in je dagelijkse werk de ander laten ervaren dat je betrouwbaar bent. Let maar eens op als je zelf artikelen leest die iets bij je raken of je iets leren. Dat geeft een goed gevoel, je wilt al snel meer lezen. En als je ook na het lezen van die artikelen nog steeds positief bent, heeft die persoon al vertrouwen gewekt, zonder dat je elkaar persoonlijk kent. De toon in je blogs is dus heel belangrijk. Authentiek zijn. Daarover hieronder meer.

3 – Bloggen zorgt voor meer bezoekers op je website

Als je iets aanbiedt, een product of een service, dan is het prettig als mensen daarover meer willen weten. Waarschijnlijk staat alle informatie op je website. Je wilt dus graag dat ze je website bezoeken. Door te bloggen en vervolgens je blog op verschillende plaatsen te verspreiden, ga je het bezoek aan je website aanzienlijk vergroten.

4 – Met bloggen kun je je van anderen onderscheiden

‘Ben je onderscheidend genoeg’ is zo’n vraag waar ik soms een beetje moe van word. Naar mijn idee zit het onderscheidende vermogen van dienstverlenende bedrijven voor een groot deel in de mensen achter het bedrijf, de manier waarop je je diensten verleent, je bedrijfsfilosofie en de waarden die je als bedrijf hebt. Dat zijn dus ook belangrijke zaken om over te praten in je blogs of in ieder geval tussen de regels door mee te nemen. Daarmee laat je een stukje authenticiteit zien. Dat is iets waarin ik erg geloof. Ik ben ervan overtuigd dat je door authentiek te zijn mensen aan je bindt met wie je graag zaken doet. Dus op basis van wat je schrijft, kun je jezelf op een authentieke manier onderscheiden.

5 – Bloggen zorgt voor zichtbaarheid

Bloggen maakt je zichtbaar, als je tenminste wel je blog op de juiste plaatsen deelt. Als je, net als ik, er al een deel van je carrière hebt opzitten, heb je vast al een aardig netwerk opgebouwd. Die mensen zullen niet iedere dag aan jou denken. Als je regelmatig blogt, zullen ze wel regelmatig jouw blogs voorbij zien komen. Dat herinnert ze weer aan jouw bestaan. De kans dat ze jou of het bedrijf waarvoor je werkt zullen inschakelen als ze iemand met jouw ervaring zoeken, zal een stuk groter zijn als je ze regelmatig herinnert waar je mee bezig bent.

6 – Door te bloggen groeit je database

Heb je een nieuwsbrief of denk je erover die te gaan inzetten? Dan gaat bloggen zeker bijdragen aan het vergroten van je database. Als mensen je artikelen interessant en relevant vinden, is er een grote kans dat ze zich aanmelden voor regelmatige updates van jouw kant.

7 – Bloggen zorgt voor nieuwe klanten

Ik zal niet beweren dat je na je eerste blog meteen drie nieuwe klanten krijgt. Wel kan ik uit ervaring vertellen dat de combinatie van al het bovenstaande me al aardig wat nieuwe klanten heeft opgeleverd. Zowel uit mijn bestaande netwerk, als via de contacten die ik via social media heb opgedaan. En mijn blogs hebben hier al heel veel aan bijgedragen.

Waar loop jij tegenaan met bloggen of wat weerhoudt jou om te starten?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top