skip to Main Content
3 Praktische Tips Om Boeiend Te Blijven Op Social Media

3 praktische tips om boeiend te blijven op social media

Daar ben je weer. Met een foto, een video of een blog. Je moet werken aan je zichtbaarheid, toch? Maar worden mensen niet moe van je? Hoe blijf je nu boeien?

1 Laat verkooppraatjes varen

Mijn eerste advies: laat je verkooppraatjes varen. Mensen willen niets kopen. Wat ze wel willen is een oplossing voor hun probleem. En daar ga jij op in. Consistent relevante en boeiende posts geven oplossingen, informatie of nieuwe inzichten. Kennis in de vorm van blogs, vlogs, een webinar, e-book of mailings.

Hoe pak je dat aan voor jouw business?
Stel jezelf eens twee kritische vragen:

  • voor wie los jij problemen op?
  • welke problemen zijn dat?

Vraag het je klanten en luister aandachtig. Noteer letterlijk hun formuleringen. Dat is voor jou namelijk voer voor social media posts. Herkenbare problemen maken mensen nieuwsgierig.

Relevantie is het toverwoord op social media. Speel daarom in je content in op de pijnpunten van je doelgroep. Dan worden mensen vanzelf nieuwsgierig naar wat je nog meer te bieden hebt.

Werkgelukdeskundige
Een voorbeeld. Stel je bent werkgelukdeskundige. Je helpt mensen en bedrijven om het werkgeluk te verhogen. Met als gevolg meer harmonie binnen team, betere prestaties en daarmee een hogere productiviteit. Werkgeluk is dus een bepalende factor. Je gaat dus niet roepen dat ze je in moeten huren, maar vertelt welke filosofie erachter zit. Dat maakt jou interessant. Je bent de expert.

2. Dwaal niet teveel af

 Deel vooral berichten en nieuws die te maken hebben met jouw unieke business. Jij hebt verstand van iets, waar anderen hun voordeel mee kunnen doen. Als je financieel adviseur bent, deel dan niet alleen berichten die gaan over het duurzaamheid, social media of zelfsturende teams. Nee, zorg ervoor dat mensen jouw onderneming koppelen aan jouw specifieke expertise.

3. Maak het persoonlijk

 Dan komen we bij advies nummer drie: persoonlijk, zeker! Berichten met een persoonlijke touch worden hoger gewaardeerd dan afstandelijke verhalen. En veel likes en reacties zorgen voor meer bereik. Zo werken algoritmes op social media.

Als je bijvoorbeeld een bericht plaatst op LinkedIn, dan krijgen niet meteen al jouw connecties je bericht te zien. Maar leidt je post tot veel interactie, dan wordt het wél aan meer relaties getoond en heb je grote kans dat het ook in je 2e – en 3e-graads netwerk terecht komt.

Wees authentiek
Hoe persoonlijk je je berichten maakt, bepaal je zelf. Je eigen leerprocessen en ervaringen terug laten zien in je posts maken je menselijk. Eens laten zien wat er achter de schermen gebeurt ook. Durf ook je visie te delen. Laat zien wie je bent en waarvoor je staat.
Daarmee kom je veel authentieker over.

Resumé: sterke inhoudelijke en persoonlijke posts hebben meer impact, leiden tot meer volgers, meer connecties en nieuwe klanten.

Wil je dat verder uitbouwen? Download dan mijn nieuwste e-book: Meer Klanten en Impact dankzij Social Media. Hierin geef ik je 9 bouwstenen voor jouw online succes.

Wat ga jij doen om te blijven boeien op social media?

Back To Top