skip to Main Content
3 Nieuwe LinkedIn Functionaliteiten En Wat Dat Voor Jou Betekent

3 nieuwe LinkedIn functionaliteiten en wat dat voor jou betekent

LinkedIn is enorm in beweging. Er worden voortdurend nieuwe features toegevoegd. Graag deel ik er 3 met je die ook voor jouw bedrijf interessant kunnen zijn:

1. Documenten toevoegen aan een bericht

Bestanden uploaden op LinkedIn

Naast foto’s en video’s kun je nu ook documenten aan je bericht toevoegen. Handig als je bijvoorbeeld een training of bijeenkomst organiseert die niet op je website staat, maar waar je wel een pdf over hebt die je graag wilt delen.

2. E-mailadressen van connecties downloaden verleden tijd

Mocht je weleens gebruik hebben gemaakt van het downloaden van de e-mailadressen van je LinkedIn- connecties, dan heb ik slecht nieuws. Standaard heeft LinkedIn nu bij ieder profiel de optie aangezet om hier geen toestemming voor te geven. Het kan dus nog wel, maar ik verwacht dat de meeste mensen dit niet aanpassen. Wil je je mailinglijst uitbreiden? Dan wordt het dus nog belangrijker om te zorgen dat je een goede gratis weggever hebt.

Je vindt deze instelling onder Ik – Settings & Privacy – Wie uw e-mailadres kan zien.

3. LinkedIn stories

LinkedIn is in Amerika testen aan het doen met LinkedIn stories. Net als Instagram en Facebook dat al hebben. Korte ‘foto- of video-verhaaltjes’. De reacties hierop zijn verdeeld. Past het wel of niet op LinkedIn? Wat je er ook van vindt, het laat wel zien dat ook LinkedIn steeds meer met video wil. Ik zou daarom zeggen, zorg dat in 2019 video ook deel uitmaakt van jouw content.

Nieuwe features. Wat kun je ermee?

Leuk al die ontwikkelingen, maar is dat waar het om gaat op LinkedIn? Ja en nee.

JA. Het laat zien dat het platform in beweging is en dat deze ontwikkelingen ook effect hebben op de manier waarop jij je marketing doet.

NEE. Omdat andere zaken belangrijk zijn als je zichtbaar wilt worden en klanten wilt aantrekken via LinkedIn:

  • Dat je een onderscheidend LinkedIn-profiel hebt bijvoorbeeld, zodat je door de juiste klanten gevonden wordt
  • Dat je zichtbaar bent door relevante berichten te delen. Berichten die inspelen op zaken waar jouw doelgroep van wakker ligt.
  • Dat je weet wat je moet doen om van een connectie een klant te maken.

Kortom, zorg dat je niet alleen gebruik maakt van de nieuwste features, maar dat je profiel staat als een huis en je vervolgens een goede strategie hebt voor LinkedIn.

Wat vind jij van deze nieuwe LinkedIn features?

Ook interessant voor je:

 

Back To Top