Zo maak je gebruik van de LinkedIn statistieken

  • Linkedin statistieken

    12 Dec

Als je actief bent op LinkedIn is het natuurlijk wel zo prettig dat je ook zicht hebt op de resultaten van je activiteiten. LinkedIn biedt een aardig aantal statistieken die je ook zonder premium-account kunt bekijken. In dit blog leg ik uit welke LinkedIn statistieken relevant voor je zijn.

WIE HEEFT JE PROFIEL BEKEKEN?

screen-shot-2016-12-12-at-14-52-09

Als je op de startpagina staat van LinkedIn (de pagina die je krijgt als je LinkedIn opent), zie je meteen rechts van je naam: “Wie heeft je profiel bekeken”. Dat is natuurlijk interessante informatie. Om meer informatie te krijgen, klik je op die melding, dan krijg je het volgende te zien.

PROFIELBEZOEKEN LAATSTE 90 DAGEN        

profielbezoeken

Zodra je op die melding klikt, krijg je eerst een grafiek die aangeeft hoeveel mensen jouw profiel de afgelopen 90 dagen hebben bekeken.

Verdeling naar titels

sectoren

Als je je op een bepaalde sector of beroepsgroep richt, is het goed om je af te vragen of je die doelgroep ook echt bereikt op LinkedIn. Bovenstaand overzicht geeft je daar een goede indicatie van.

Je kunt dit bijvoorbeeld iedere 2 weken monitoren en kijken of je in staat bent meer mensen uit je doelgroep aan te trekken. Dat heeft te maken met wat je deelt op LinkedIn, in welke groepen je actief bent en in hoeverre je naar de juiste mensen actief zoekt op LinkedIn.

PROFIELBEZOEKEN LAATSTE 5 DAGEN

Als je iets verder naar beneden scrolt  vind je de namen en foto’s (tenzij mensen hun profiel zo hebben ingesteld dat dit niet zichtbaar is voor anderen) van de laatste 5 mensen die je profiel hebben bekeken. Heb je een premium account, dan zie je ze allemaal.

Als je LinkedIn wilt inzetten om nieuwe klanten aan te trekken, ga dan dagelijks of iedere twee dagen even door dit overzicht heen. Zie je iemand die relevant kan zijn voor je netwerk? Nodig hem of haar dan met een persoonlijk bericht uit om te linken. Gebruik nooit de standaard uitnodiging, dat is erg onpersoonlijk en mensen zullen minder geneigd zijn je uitnodiging te accepteren.

WIE HEEFT JE POSTS (BLOGS) BEKEKEN

viewed-your-post

Maak je gebruik van de LinkedIn publishing tool, of wel, publiceer je blogs via LinkedIn? Dan kun je ook bijhouden hoeveel mensen je blogs zien, liken en delen, en uit welke sectoren ze komen. Deze informatie verschijnt zodra je klikt op ‘Who’s viewed your posts’

Deze informatie geeft goed weer welke onderwerpen aanslaan bij jouw netwerk, en wederom, kun je om kijken of je ook echt je doelgroep bereikt.

P.S. Deze optie zie je alleen als je de taal op Engels heb staan. Ook kun je alleen van het publiceren op LinkedIn gebruik maken als je als taal Engels hebt ingesteld. Je ziet hieronder waar je de publiceer optie vindt.

write-article

GRATIS LINKEDIN CHECKLIST

Wil je weten hoe je meer uit LinkedIn kunt halen? Hoe je bijvoorbeeld een ijzersterk LinkedIn profiel maakt en beter zichtbaar wordt op LinkedIn? Download dan de vernieuwde GRATIS LinkedIn checklist. 

Gratis LinkedIn Checklist

 

One thought on “Zo maak je gebruik van de LinkedIn statistieken”

  1. Bedankt Anneke,

    eindelijk heb ik gevonden waarom ik de LinkedIn publishing tool niet had, ligt dus aan de taal-instelling!
    Goeie tip,
    Thx!

Leave a Reply

Your email address will not be published.