Wat is jouw verhaal op social media?

  • Wat is jouw verhaal op social media?

    14 Jun

16.30 uur. Snel nog een bericht verzinnen voor LinkedIn. Pff..De vorige keer ook al een “inspiratie” quote geplaatst. Wat zal ik nu weer eens doen? Een blog schrijven dan maar? Daar heb ik nu even geen tijd voor.

Misschien herkenbaar?

Wil je zichtbaar blijven op social media, dan moet je op regelmatige basis ‘iets van je laten horen’. En het liefst met content die relevant is voor de mensen die tot jouw doelgroep behoren.

Dat content maken soms als een worsteling voelt, vind ik heel normaal.  Het is net als met een beetje hoofdpijn; meestal gaat het vanzelf weer over.

Maar als het je vaker aan inspiratie voor social media content ontbreekt, dan helpt het om weer eens stil te staan bij je ‘eigen verhaal’.

Terug naar de basis

Waar gaat het ook alweer over in je bedrijf? Waar weet je heel veel van? Wat zijn de vragen die je krijgt van klanten? Waar heb je heel veel ervaring mee?

Deze vragen brengen je terug naar wat je meebrengt als ondernemer. Ze maken je weer bewust van alle kennis en expertise die je in huis hebt. Dit is uiteindelijk het uitgangspunt voor de berichten en blogs die je deelt op social media.

En als je echt een stapje verder wilt gaan, vraag je dan af wat je beweegt in het werk dat je doet.

Wat is jouw why?

Wat is het dat ervoor zorgt dat je iedere dag weer met enthousiasme voor je klanten aan de slag gaat? Wat maakt dat het geen moeite kost om ‘s avonds langer door te gaan? Waar ben je enorm enthousiast over in je werk? Kortom: ‘What makes you tick?’

Als je je why vervolgens weet te verwerken in de berichten en blogs die je plaatst op social media, dan ga je je lezers op een andere manier raken. Dan gaat het over de waarden die je gemeenschappelijk hebt. Over jouw passie waarmee je je doelgroep inspireert.

Het hebben van een eigen authentiek verhaal is een belangrijke succesfactor in je marketing op social media.  

Het is jouw verhaal waarmee je je onderscheidt. Het zorgt ervoor dat je herkenbaar wordt. Dat mensen weten wat ze van je kunnen verwachten. Dat ze weten waar het bij jou over gaat.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.