Authentiek zijn online. Zo doe je dat.

  • Authentiek zijn online. Zo doe je dat.

    12 Jul

Je wilt meer klanten en beter zichtbaar zijn. Tenminste dat willen de meeste ondernemers. Is het dan echt belangrijk om dat op een authentieke manier te doen? Ik weet zeker van wel. Zeker op de lange termijn. Laat ik zeggen: authentiek zijn duurt het langst, vooral als je online klanten wilt blijven aantrekken en blijvend aan je wilt binden.

Maar hoe doe je dat dan online ?

4 concrete voorbeelden van authenticiteit online.

1 – DEEL JE PASSIE
Ik ben al een tijdje met Daan Dohmen, de CEO van FocusCura gelinkt. Ik heb hem nog nooit persoonlijk ontmoet. Toch verwijs ik vaak naar hem omdat hij voor mij hét voorbeeld is van iemand die online zijn passie voor de zorg voor ouderen en chronisch zieke patiënten deelt. Door zijn berichten op LinkedIn weet ik waar hij mee bezig is en wat hem drijft.

Het gevolg is dat ik mensen die maar enigszins met gezondheidszorg en technologie bezig zijn, doorverwijs naar FocusCura. Bijzonder toch dat het zo werkt? Zonder dat Daan het weet, ben ik een ambassadeur van zijn bedrijf.

2 – DEEL JOUW KIJK EN SPECIFIEKE INVALSHOEK IN EEN BLOG
Je kennis en expertise is onderdeel van wie je bent. Kennis is kopieerbaar.  Expertise slechts tot een bepaalde hoogte. Niemand heeft dezelfde combinatie van activiteiten ondernomen als jij. Omdat jij je eigen weg hebt afgelegd in je carrière, heb je ook een eigen visie op jouw vakgebied ontwikkeld. Soms bewust. Soms onbewust. Deel die visie in je blogs.

Coach en psycholoog Inge Mink deelt op een fantastische en persoonlijke manier haar visie op leiderschap.Door te bloggen stelt Inge de lezer in staat haar te leren kennen, nog voordat je haar persoonlijk hebt ontmoet.

In 7 Stappen Authentiek Klanten Werven op Social Media

3 -MAAK JE WAARDEN ZICHTBAAR OP JE WEBSITE
Waar sta je voor? Wat vind je belangrijk? Authenticiteit is onlosmakelijk verbonden met betekenis. Dus als je authentiek wilt zijn als professional of ondernemer, dan helpt het als je je bewust bent van wat je drijft en welke waarden belangrijk zijn voor jou.

Vind je duurzaamheid, servicegerichtheid, menselijkheid of humor belangrijk? Maak eens een top 5 uit deze lijst met waarden. De top 5 zal bij iedereen anders zijn. Het wordt pas echt interessant als je die waarden ook vertaald naar de manier waarop je werkt en communiceert.

Voor mijn zijn de twee oprichters van de Academie voor Organisatiecultuur, Jitske Kramer en Danielle Braun, een mooi voorbeeld van mensen die zich bewust zijn van hun waarden en dit heel expliciet op hun website tot uiting brengen.

4 – INTERVIEW IEMAND DIE JE BEWONDERT
Je kent allemaal wel mensen die je bewondert om de manier waarop ze hun bedrijf runnen of naar een persoonlijk doel toewerken. Het zijn misschien mensen die een bijzondere eigenschap hebben of die iets doen waarmee je zelf nog worstelt.

Door iemand die jij waardeert of bewondert te interviewen en dit interview vervolgens online te publiceren (op je website of LinkedIn), geef je je lezers op een leuke manier nieuwe inzichten. En indirect geef je hiermee ook aan wat jij belangrijk vindt. Zo interviewt Jose-Anne Ockhuijzen van Energiek Enzo regelmatig directeuren en ondernemers over Moeiteloos Briljant Leiderschap.

 

One thought on “Authentiek zijn online. Zo doe je dat.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.