9 redenen waarom social media te weinig oplevert voor jouw bedrijf

  • 9 redenen waarom social media niet werkt

    19 Oct

‘Zit’ je wel op social media maar levert het jouw bedrijf te weinig op? Dan kan het helpen je activiteiten eens onder de loep te nemen. Misschien doe je van alles maar niet op de juiste manier. Of je denkt zichtbaar te zijn terwijl er eigenlijk veel te weinig gebeurt om echt top-of-mind te blijven bij je (potentiële) klanten.

Vind het uit met de checklist hieronder.

1 – JE HEBT WEL DIVERSE PROFIELEN OP SOCIAL MEDIA MAAR DIE ZIJN ONVOLLEDIG INGEVULD.

Ben je wel aanwezig op LinkedIn, maar heb je een profiel dat niet meer is dan een online CV? Dan is het tijd hiermee aan de slag te gaan. Check ook je profielen op Facebook en andere social media platformen eens. Heb je alle informatie over je bedrijf goed ingevuld?

2 – JE KIJKT WEL OP SOCIAL MEDIA MAAR DEELT GEEN CONTENT

Eigenlijk word je pas zichtbaar als bedrijf of ondernemer, als je ook daadwerkelijk op een consistente manier content deelt. Hiermee breng je jezelf letterlijk onder de aandacht. Dat is nodig om te zorgen dat mensen je gaan onthouden en een keer een aankoop bij je doen.

3 – JE DEELT WEL BERICHTEN, MAAR ALLEEN BERICHTEN VAN ANDEREN

Het is helemaal geen slecht idee om berichten van anderen te delen. Zeker niet als ze aansluiten bij jouw expertise en interessant zijn voor jouw publiek. Maar met eigen content kun je je eigen verhaal vertellen en kan jouw doelgroep kennis maken met je expertise en jouw bedrijf.

4 – ER ZIT GEEN STRATEGIE ACHTER DE CONTENT DIE JE DEELT

Je deelt wel berichten maar er zit verder niet een duidelijk idee achter. Ideeën voor je blogs bepaal je ‘on the spot’ als je gaat schrijven. En de onderwerpen waarover je schrijft sluiten niet direct aan bij de activiteiten die je op dat moment aan het promoten bent. Kortom: het ontbreekt je aan een heldere strategie.

5- JE LAAT TE WEINIG VAN JEZELF ZIEN

Social media is zoals het al zegt: sociaal. Mensen willen graag weten wie er achter een bedrijf zit. Ze willen je leren kennen. Ze willen zien wat er achter de schermen gebeurt. Kijk ook eens in dit blog om wat ideeën op te doen.

6- JE BENT TE ONGEDULDIG

Social media is ideaal om potentiele klanten kennis met je te laten maken en te zorgen dat ze je aardig vinden en gaan vertrouwen. Ofwel, met social media werk je aan de Know-Like-Trust factor van je bedrijf. Dat kost tijd. Mensen moeten wel 5 tot 7 keer van je horen voordat ze iets bij je kopen. Het is heel verleidelijk om nog meer promotionele berichten te versturen als je social media marketing geen reacties oplevert. Dat werkt vaak averechts.

7 – JE BERICHTEN ZIJN ONVOLDOENDE AFGESTEMD OP WAT JE DOELGROEP WILT WETEN

Welke vragen hebben jouw potentiele klanten? Waar willen ze meer over weten? Hoe beter je daarop in weet te spelen, hoe meer reacties je zult krijgen en trouwe fans gaat creëren.

8- JE HEBT TE WEINIG BEREIK.

Goede content gaat boven bereik, maar met weinig bereik zal het effect van goeie content kleiner zijn. Werk dus aan het uitbreiden van je fans op Facebook, je connecties op LinkedIn en je volgers op Twitter.

9- JE HEBT JE ONLNE EN OFFLINE MARKETING ONVOLDOENDE GEINTEGREERD

De telefoon is nog steeds een heel prettig middel om meer van je klanten te weten te komen. Of om te verkopen.  Bel je lezers van je nieuwsbrief eens op. Link met mensen die je op netwerkbijeenkomsten ontmoet.  De juiste integratie van je online en offline marketing zorgt ervoor dat je je doelstellingen gaat realiseren.

GRATIS E-BOOK

Wil je leren hoe je meer klanten werft online?

Download dan het gratis e-book ‘In 7 Stappen Authentiek Klanten Werven op Social Media’.

Gratis e-book In 7 Stappen Authentiek Klanten Werven

Leave a Reply

Your email address will not be published.